Ana içeriğe atla

Translate

Kış Bisikletçiliği

                   KışınBisiklete binme

Birçok bisikletçi dizinin artan kilometre ve soğuk hava sıcaklıklarının kombinasyonunu protesto etmeye başladığı yılın zamanı. Bazıları, diz çökmüş olabilir, ancak özellikle kışın bisiklet sürerken, bir zamanlar ya da bir çok diz ağrısı yaşarlar. Diz eklemini ve pedal çevirmedeki rolünü anlamak yardımcı olabilir. İyi biyomekanik ve doğru kullanım ve bakım gibi önleyici bakım önemlidir ve bisikletten yaptığınız şey de bir fark yaratabilir.


                        
                                         
                                        Dizini bilmek

Diz eklemi bisiklet üzerinde pedal çevirme gücü üretiminde esastır. Pedal darbesinin aşağı doğru segmenti boyunca uygulanan tork, kalça ve diz ekstansiyonunun bir kombinasyonu ile elde edilen en yüksek kuvvet üretim alanıdır. Dizin uzaması, diz ekleminin önünden geçen ve alt bacağına doğru çeken uyluk ön kısmındaki kuadriseps kaslarının kontraktürünün bir sonucudur. Dörtlü, dizdeki bacağı, bir menteşe eklemini düzeltiyor. Kuadriseps en büyük kas grubunu oluşturduğundan (özellikle bisikletçilerde!) Diz eklemi bisiklete binen iş yükünün büyük bir kısmını oluşturur.


 




Birçoğu, illio-tibial (IT) bandı diz ile ilişkilendirmeye eğilimli olsa da, eklemin doğrudan hareketi ile ilişkili değildir. BT bandı, illium kemiğindeki (yani “illio”) kalçadan kaynaklanan, en dış kuadriseps kasının (vastus lateralis) yanından geçen ve dizinin alt, ön kısmını çaprazlayan uzun, geniş bir tendondur. iki alt bacak kemiğinden daha büyük olanlara (tibia = “tibial”). BT bandı aslında iki kas, gluteus maximus ve kalçada tensor fascie latae (TFL) olarak başlar. Glut max, bir kalça ekstansörüdür, pedal inişinde aşağıya doğru torkla çalışan bir birincil kastır. TFL bir abdüktördür, bu yüzden asıl işi bacaktan orta çizgiden yanlara doğru çekilirken, bisiklette kalça hareketleri ve bacak uzadıkça bacağı stabilize etmek için daha çok çalışır.



          
     

           Diz Problemleri

Diz ağrısı, tipik olarak çeşitli derecelerde tendinitin bir sonucu olarak bisikletçiliğin yaşadığı en yaygın sorunlardan biridir: diz boyunca kuadrisepsleri alt bacağına bağlayan iltihap veya suş, ya da illiotibial bant geriliminden dış diz boyunca sürtünme. Her ne kadar pek çok kişi BT sorunlarına diz problemlerinin bir sebebi olarak baksa da, teknik olarak tendonun kendisinden ziyade başlangıçta gerginlik geliştiren kaslardır. Eğer glut max sıkı ise, IT bandını çekebilir. IT bandı dış kama boyunca bir kılıf gibi hareket ettiğinden, kas düğümler veya gerginlik geliştirirse, bu alanlar IT bandının hareketini engelleyebilir. BT gerginliği, dizin yanından geçen sürtünmeye, bir bursa adı verilen dahili bir "blister" oluşturmasına neden olabilir.




Diz ekleminin lateral yanal hizalanması, bir taraftaki kaslar aşırı iş gördüğünde pedal tendonitine neden olabilir. Dizler valgus olduğunda (ayakta dururken içe doğru eğilmişse) veya dış dörtgenler aşırı sızdırdığında, orta ve iç kuadriseps (rectus femoris & vastus medialis, A.K.A. VMO), tendon ilavesi sıkarak meydan okunabilir ve yorulabilir. Sonuç iç kenar ve / veya diz kapağının (patella) alt ön kısmı boyunca ağrı oluşturur. Bu durum, çoğunlukla IT bant gerginliğiyle birleşir. Daha az yaygın olmakla birlikte, aynı derecede zorlayıcı olmasına rağmen, dizin arkasındaki ağrı - genellikle dizin esneyen kaslarının aşırı iş görmesi ve alt eklerinin gerginleştiği hamstring tendinitinin bir sonucudur.
                             
                                  
                                           Çözümler

Birçok tendon problemi, tendonun ortaya çıktığı kasın derinleşmesine veya yumuşatılmasına veya IT'nin durumunda, aynı zamanda koşduğu kasın (lateral quadriceps) düzleştirilmesi yoluyla önlenebilir veya azaltılabilir. Kronik olarak sıkı ya da düğümlü kaslar ekteki gerginliği artırabilir ve böylece tendonu aşırı yükleyebilir. Sıklıkla zayıf veya hasar görmüş tendon ilavesine ek gerginlik kazandırdığı için, bir iltihaplı tendonla bir kasın uzatılmasını önleyin. Bunun yerine, serbest bırakmaya yardım etmek için kasın karnına masaj yapın. Profesyonel derin doku sporları masajı, aşırı işlenmiş veya düğümlü bisiklet kasları için harikalar yapabilirken, akupunktur hasarlı dokuyu da iyileştirmede son derece etkili olabilir.




Dizler, “en iyi ilaç olan” önleme kestanesi için bir istisna değildir. İlk ve en önemlisi, uygun biyomekanik, yaralanma riskini en aza indirmek için temeldir. Profesyonel bir bisiklet tamircisi ve uzun süre bisikletçi olarak, dizler için optimal bisiklet konumlandırmanın önemini yeterince vurgulayamıyorum. Bu, uygun sele pozisyonuna ek olarak kama hizalama içerir. Optimal bir uyum sağladığınızda, nasıl pedal çevirirsiniz, dizlerdeki yükü de belirler. Pedal darbesinin daha zayıf bölgelerini geliştirmek için zaman zaman düşey, aşağı doğru değil, daha yatay bir şekilde pedal çevirmeye çalışın. Özellikle tırmanırken, aşın kaçının. Aynı göreceli güç için, düz zemine tırmanma ve düz arazi, dişli ile sınırlı ve yerçekimine karşı çalıştığımız için daha yüksek bir güç gerektirir. İş yüküne bağlı olarak, tırmanma sırasında en verimli kadansın ~ 70-90 rpm olduğunu biliyoruz. Çoğu tırmanışta ve orta yoğunlukta en az 70 rpm'de pedal çevirmek için bisikletinizde yeterince düşük vites var.
Dizlerinizi sıcak tutun. Tendonlar kas dokusu gibi doğrudan kan alımı almadığından vücut sıcaklıklarını da düzenleyemez. Çoğu elastik doku gibi, daha soğuk olduğunda elastikiyeti kaybeder ve daha yüksek kuvvetle yırtılmaya karşı daha savunmasız hale gelir. Kış aylarında etkili olduğunu keşfettiğim ön hazırlıklı bir diz çökmüşlüğü, dizlerine arnika yağı masajı yapmayı ve bacak veya diz ısıtıcıları takmayı içerir. Yağ hem soğuğa karşı bir bariyerin yanı sıra yağlayıcı, antienflamatuar bir madde gibi davranır ve ısıtıcılar kasları ve eklemleri sıcak tutar.


                                     

                                       Arı Dizler


Dizlerinize karşı nazik olun - sahip olduğunuz onlar. Bisiklet kaslarınızı uzun tutun ve bisikletten uzaklaşın ve uygun ve pedal çevirme mekanizmanızın oluşturabileceğiniz en iyi araç olduğundan emin olun. Bisikletinizde dizlerinizi sıcak tutun ve pedal atışında esnek olmak için hafif bir dişli açın ve bacaklarınızda güçlü olun. Dizleriniz uzun vadede size teşekkür edecek.



Dario Fredrick, bir egzersiz fizyoloğu ve San Anselmo, CA'daki Tüm Sporcu Performans Merkezi direktörüdür.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haftalık İdman Programı

4 HAFTALIK İDMAN PROGRAMI Sizler için kadans ve nabız ayarlarına göre güzel, kullanışlı bir idman programı hazırladım. Bu programın yararlı olabilmesi için unutmayın devamlılık şarttır.  Yorumlarınızı bekliyoruz, emeğe saygı 1. HAFTA ÇALIŞMASI 1. GÜN 3 saat Zone 2 ve Zone 3, Kadans dk 90 - 100 arası 2. GÜN Dinlenme, Kendinizi Yorgun hissetmiyorsanız Ağırlık, yüzme, koşu vb. 45 dk. 3. GÜN 1;15 dk Zone2 ve Zone 3, Kadans dk. 90 -100 arası 4. GÜN 45 dk. Ağırlık idmanı 5. GÜN 1 saat Zone 2 ve Zone 3. Kadans 90 - 100 arası 6. GÜN Dinlenme, Kendinizi Yorgun hissetmiyorsanız Ağırlık, yüzme, koşu vb. 45 dk. 7. GÜN 1 saat Zone 2 ve Zone 3. Kadans 90 - 100 arası 2. HAFTA ÇALIŞMASI 1. GÜN Dinlenme 2. GÜN 45 dk. Ağırlık idmanı 3. GÜN Dinlenme, Kendinizi Yorgun hissetmiyorsanız Ağırlık, yüzme, koşu vb. 45 dk. 4. GÜN 1;15 dk Zone2 ve Zone 3, Kadans dk. 90 -100 arası. Vites tercihlerine odaklan 5. GÜN Dinlenme, Kendinizi Yorgun hissetmiyorsanız Ağırlık...

Merida Hangi Ülkenin ?

En çok merak edilenlerin başında gelir bu soru Merida hangi Ülkenin bisikletidir ? Gelin size önce Merida isminin nereden geldiğini kısaca anlatayım. Merida Meksika'nın Yucatan eyaletinin Başkentidir. İsmini neden buradan aldığı bilinmez ama herkesin sandığı gibi Alman üretimi de değildir. Almanya'dan teknik destek alan firmanın merkezi Tavyan'dadır. 29 Eylül 1972,  Yuanlin City, Tayvan 'da  Ike Tseng  tarafından kurulmuştur. Merida bisikletleri Ar-Ge çalışmalarını Almanya, Tayvan ve Çin merkezli olarak yürütmektedir. Firma yılda 2 milyon bisiklet üretimi yapmaktadır. Merida Industry Co., Ltd (MIC) 77'den fazla ülkede global olarak bisiklet tasarlayan, üreten ve pazarlayan Tayvan merkezli bir şirkettir. Birçok marka için üretim yapan Merida şirketi 1988 yılında kendi markasıyla üretim yapmaya başladı. Merida, 1992'den beri Tayvan borsalarında halka açık bir şirket olarak işlem görmektedir. Şirketin değeri 2012'den itibaren yaklaşık 350 m...

Bisiklette Kadans

Kadans'ın Önemi:                                                                               Kadans ; Bisiklette bir dakikada çevirdiğimiz pedal sayısıdır. Pedala uyguladığımız gücün en verimli şekilde kullanılmasıdır. Düz yollarda 80 kadans, tırmanışlarda 60 kadans altında kalmamaya özen gösterin. Bisiklet binerken genel olarak yapılan yanlış düşük, kadans kullanmaktır. Bisiklet kullanırken düz yollarda 80 kadans altında kalmamaya özen gösterin. Pedala uyguladığınız gücün karşılığını tam olarak alabilmek için tavsiyemiz 85 95 kadans aralığında kalmanızdır. Tabii 110 kadansa kadar da çıkabilirsiniz. Tırmanış sırasında ise kadans 60 altında olmaması iyidir. Kadanasınız ne kadar aşağıda kalırsa dizlerinize de yük o oranda fazla biner. Bu da dizlerinizin sakatlanmasına sebep vere...